Ankomsten till Portsmouth

Jag önskar att jag kunde säga att jag såg en vacker hamn på horisonten och att längtan över att se vad som fanns där var oändlig. Men så var inte riktigt fallet.

Efter att jag hade haft nattvakt från kl 00:00 till 04:00 var jag, precis som alla andra i min vakt, helt fullkomligt död och gick och la mig. När jag sedan vaknade av mig själv klockan 11:00 låg Gunilla stilla i hamn och jag och min vakt hade totalt missat när vi anlände till Portsmouth. Så någon fin bild med Portsmouth i horisonten finns tyvärr inte till denna blogg. Istället får ni denna underbara bild på en otroligt krispig våffla så jag tycker ändå att det är en bra deal. Men mer om våfflan snart.

Hur som helst så hade vi en uppställning på däck efter lunchen kl 12:00 och sedan stannade jag och ett gäng kvar på båten för att plugga. Om jag skall vara helt ärligt så blev det inte särskilt mycket plugg av historien som det var meningen att det skulle bli. Men frågar historielärare David så skrev jag flitigt... Dessutom hade vi hört ett rykte om att det skulle vara kärleksmums till fikat 15:00 vilket var ännu en anledning till att vi stannade på båten.

Efter den enormt goda kakan, bakad av Agnes A, så begav vi oss ut i Portsmouth för att undersöka staden. Vi strosade runt lite på stan och hittade plötsligt en liten diner som såg ut som något taget ur en gammal amerikansk film. Såklart så gick vi in och dum som jag är beställde jag en kula med kiwisorbet (som smakade som något som legat längst bak i en frys i typ två år och därefter blandats med ungefär en liter kemikalier) medan de två andra jag var med beställde en våffla att dela på. Jag satt där med min äckliga sorbet och ångrade mina livsbeslut medan de njöt av sin krispiga våffla med jordgubbar och chokladsås på. Dock fick jag smaka på våfflan och den var enormt god. Så nästa gång vi går dit så är det den jag kommer att beställa.

Av: Ester Höglund, Styrbords vakt