Blogg

Hej! Idag är det tordag den 6 april och vi har på morgonen ankommit till Cadiz, endast ett dygns sjöben från Gibraltar. Klassen har snart genomgått halva resan medans jag knappt varit här i en hel vecka. Hur kommer det sig kan man undra. Olyckligtvis råkade jag bryta mitt underben en månad innan vi skulle ut på resan och var därmed tvungen att stanna hemma. Men med med tur i oturen opererades jag och fick en märjspik i benet istället för gips vilket är anledningen till att jag kunde gå tillräckligt bra på benet för att mönstra på Gunilla i Gibraltar.

Idag på morgonen var det frivilligt för frivaktare att spela lite olika sporter på stranden med några spanjorer från en skola här i Cadiz. Det verkade jätteroligt men från doktorns order var jag tyvärr tvungen att tacka nej till detta fina erbjudande. Jag, Malou och Felicia gick istället runt i stan vilken var jättefin, den va typisk spansk. Efter vi ätit brunch på en mysig resturang gick vi ner och solade på standen i typ 3 timmar. Nu är jag entligen inte ett spöke jämfört med klassen. Nackdeln med att staden är typisk spansk är siestan, jag ogillar starkt siestan. När det var dags att äta igen var i principt allt stängt men efter längt letande hittade vi entligen en resturang som var öppen och som faktiskt sålde mat. Det var samma resturang som tidigare idag. En pokebowl var senare gick vi in till alla secondhands vi kunde hitta på Google Maps, ett populärt sökande på min mobil tillsammans med frozen yogurt shop. Tyvärr hittade vi ingen frozen yogurt innan det var dags att bunkra inför kvällen på båten. Bunkringen bestod av jordgubbar, choklad och massa cola. Sen var planen att gå tillbaka till båten, lämna väskorna och vila lite för att sedan dra ut och käka middag men istället gick vi till båten, käka upp jordgubbarna och lite av colan, pluggade och åt middag från nattamatkylen. Nattamatkyen är en kyl där rester från båtens luncher och middagar hamnar och är till för eleverna att ta från när vi vill.

Det var inte mycket mer som hände efter det tyvärr. Imorgon ska dock hela klassen till Sevilla, en storstad närmre in i Spaneien, vilket jag ser väldigt mycket fram emot. Enligt Google Maps finns det massa secondhand affärer och frozen yogurt shops. Hoppas ni har det roligt i snön dör hemma, vi har det as bra iallafall.

Mvh, Hedvig Bonde