Dag 49 (eller?)

Idag var sista dagen i Grenada och boy vad vi har använt tiden väl.

Vi har bunkrat massor av godis och ätit på pizza hut, ungefär så vi prioriterar när sjöben nummer fyra kikar fram runt hörnet. Vi har dock gjort mer än så, tack och lov. Vi har varit och hälsat på pojkskolan vilket var bortom det vanliga. Där fick vi höra om disciplinmetoder och deras framtidsplaner. Det var någon utan dem som ville bli pilot och en annan utav dem som ville fortsätta sina studier i Amerika, tänk om man hade sådana framtidsplaner. Själv hoppas jag på en guldstjärna i pannan och att slippa fortsätta jobba på Espresso House. Inget hat till Espresso House, jättegod fika, men tvi för att jobba där. Man kanske kan bli polis, eller doktor, det man som liten var ens dröm, men vad vet jag. Fortfarande 16 år och har inte haft en bestämd tanke sedan… har nog inte haft det.

Efter skolbesöket åt vi på pizza hut. Vet helt ärligt inte varför jag åt där, tycker inte om det så jättemycket. Jag beställde en flottig pan pizza och ett par trötta pommes. Åt det såklart, mat är mat. Efter det tog vi en taxi till beachen och det slutade med att vi satte oss på ett litet gulligt gatukafé och drack mangossmoothies, glömde nästan bort för en sekund att jag är laktosintolerant, men det försvann ganska fort. Efter det härjade vi runt och glömde bort tiden, bunkrade lite godis i sista sekund. Gjorde dagens goda gärning när mina vänners kort inte fungerade och jag vaskade femhundra kronor. Efter det satte vi oss ännu än gång på ett kafé, för det hade vi inte redan gjort nog, och drack lite lemonad och läsk innan vi begav oss tillbaka till båten.

Nu sitter jag här med ett smil på läpparna eftersom AC:n fungerar! Ber till gudarna att det håller längre än en timme som förra gången.

Kram, Ebba man