En cykeldag

Man lär sig mycket i livet förstår ni. Någonting varje dag till och med.

Fast vissa dagar är lärorikare än andra och idag har jag lärt mig att cykla i vänstertrafik och hur man beter sig som en god cyklist. Man kan säga att jag är något av en expert på det nu.

Imorse valde jag och mina vänner att hyra cyklar över ett dygn och det är en jättebra idé! Det enda man borde tänka på innan är att se till så man är ledig dagen efter också, annars blir det svårt att lämna tillbaka den. Jag däremot tänkte inte på det, utan jag har vakt imorgon, det innebär att jag måste stanna på båten hela dagen... så det har jag också lärt mig idag, att jag borde tänka igenom mina köp. Men det löser sig tror jag, får skicka iväg någon som ser ut som jag och hoppas på det bästa.

Detta har inte bara varit en lärorik dag förresten, jag har också haft en superbra dag med mina fina, fina vänner! Vi har cyklat som aldrig förr jag tror att jag fått kronisk mjölksyra i mina ben. Men bortsett från det så är det megakul att cykla och man hinner se mycket mer, Portsmouth är fint och det finns mycket att göra! Till exempel var vi på ett badpalats som en liten paus i vårt cyklande, det kanske inte var någon hit egentligen. Det fanns bara en barnpool... så jag kanske inte ens ska kalla det för ett palats? Men med rätt sällskap är allt väldigt roligt, så alla mina fyra pund var väl spenderat på pyramid center!

Vi avslutade hela denna cykeldag med en cykelpicknick vid havet och jag åt 5 dounats! Det lärde jag mig också, att man får plats med mer än vad man tror i sin mage. Men det viktigaste jag lärt mig idag är att jag har sån tur att jag får vara här med mina allra bästa vänner, på mitt livs resa.

Hoppas ni lärt er mycket idag också!

Sabrina Lennartz, Babord