En enda rätt

Den här bloggen tänkte jag ägna den fantastiska maten här borta på Kuba.

Det som är allra bäst med den är ju att man aldrig behöver känna någon beslutsångest för det finns bara en enda rätt att äta! Hur fantastiskt låter inte det? Idag till exempel var vi på utflykt hela dagen och fick äta på en otroligt fin restaurang. Ni vet en sån där när man får massa bestick och man aldrig riktigt kommer ihåg vad man ska använda till bönorna och vad man ska använda till riset.

Det brukar lösa sig i alla fall och idag fick vi just svarta bönor och ris och jag som tyvärr (?) är vegetarian kunde inte avnjuta skålen med de taniga kycklingbenen eller den andra skålen med fett. Men såklart! Som all andra gånger kommer det ju in en fantastisk skål fylld med andra godsaker som till exempel vitkål! Och där har ni den, tallriksmodellen för den här hamnen. Ris, bönor och vitkål.

Dock så fick vi faktiskt något helt speciellt till efterrätt denna gång. Istället för att avsluta med en jordgubbsglass fick vi dagen till ära (vad man skulle tro kunna vara choklad pudding med vitchoklad ovanpå) en brun plommonröra (?) med riven pizzaost på, mums!

Trots detta så hoppas jag ändå på att jag kommer slippa ris och svart bönor i Belize.

Mvh, Sabrina Lennartz