En meter från land

Idag kom vi fram till A Coruña och efter sex dagars intensiv sjö så tror jag att de flesta tyckte att det var skönt att få gå iland och känna stadig mark under fötterna. Vi i Styrbord får dock vänta tills imorgon eftersom vi har haft vakt.

I och med att vi la till idag så gick vi på vakt vid tolv istället för åtta och jag satt landgång tillsammans med Alice och Agnes så vi fick enväldigt lugn vakt. Vi har roat oss med att titta på när resten av vakten har kämpat med att stuva om seglen i riggförådet. Ett arbete som vi var väldigt glada med att slippa.

Vid femtiden så kom elever från skolan här i A Coruña på besök till Gunilla och det var väldigt kul även om jag gick miste om min dyrbara rast. Vi som läser spanska var lite stressade eftersom vi förväntades prata med de elever som vi ska skugga senare i veckan men det gick ganska bra och jag skulle nog säga att det var det roligaste skolbesök vi har haft under båda våra resor.

Nu börjar folk komma hem efter en dag i staden. De visar upp nya kläder och tatueringar och pratar om den fina stranden medans vi i styrbord gör oss redo för vår första frivakt i Spanien.

Cassandra
Styrbords vakt