”En sån där riktigt bra dag.”

Detta var en dag fylld av kyrkbesök, långa mackor och solsken på stranden. En sådan där bra dag helt enkelt.

Dagen började med en vanlig uppställning vid det vanliga klockslaget 08:00. Uppställningarna här ombord är ofta väldigt lika men denna skilde sig en aning från de andra. På denna sjöng vi för dagens födelsedagsbarn, Manali och det var dessutom en snabbare uppställning än vanligt.

Det var söndag och vi gick med snabba kliv mot kyrkan. Inte för att vi brukar gå till kyrkan här på Gunilla men just denna dagen var det dags för lite omväxling. Det hela började med massor utav lovsång och att säga något annat än att stämningen var på topp vore att ljuga. Efter det var det dags att lyssna på predikan. Predikan var bra men om jag ska vara helt ärlig var den faktiskt för lång. När pastorn var klar tog det inte särskilt lång tid innan alla lämnade kyrkan och gick ut i strålande solskenet. Solskenet som senare på dagen skulle föra oss till stranden.

Efter gudstjänsten var det ett ypperligt tillfälle att göra skolarbete i form av intervjuer. Det var det många som gjorde men ganska snart blev folk hungriga och bestämde sig därför för att gå och äta istället. Jag och ett gäng andra gick för att äta raka motsatsen till lokalmat, nämligen Subway. Denna amerikanska matkedja som finns överallt i hela världen. Där serverar de mackor på hela 60 cm. Vi var ganska många vilket resulterade i en hel del mackor. Om jag minns rätt räknade vi på det och kom faktiskt fram till att vi tillsammans åt en macka på 2,5 meter.

Efter lunch gick vi åter igen ut i solskenet och det resulterade i att vi, tro det eller ej, gick till stranden. Resten av dagen spenderades just på stranden och oj vad vi hade kul. Vi badade, solade men mest av allt busade vi med varandra. Det hälldes vatten på de solande och sandbrottades bland de nybadade.

Det var alltså en dag fylld av kyrkbesök, långa mackor och solsken på stranden. En sådan där bra dag helt enkelt. Eller som min vän sa när vi promenerade hem i mörkret ”En sån där riktigt bra dag.”

William