En trevlig dag

Min dag började med att jag gick upp och satte mig som fartygsvakt i morgonsolen. Det var en fin morgon. Jag satt där och njöt i solen en stund men hade några tampar att kvaila (lägga dom i en cirkel). Idag var det en massa personer som sjöng och spelade musik på de större gatorna i solen. Det var en perfekt sista dag i Plymouth!

Min dag började kl 07:05 då min Mea kom och väckte våran hytt. Jag gick upp tog en skål gröt och gick sedan och lämnade disken i byssan (köket). Min vakt midskepps hade hamnvakt tills 08:00 och jag skulle byta av en av fartygsvakterna kl 07:30. Jag satt i morgon solen och njöt, det var en liten duva som flög fram och tillbaka med pinnar och fjädrar till det lilla boet som var någonstans under bryggan. Efter morgon uppställningen så gick tog jag med en te kopp och satte mig och pluggade i stora mässen (samlings rum för plugg mm). Jag skrev klart de skoluppgifter som ska inlämnas i Plymouth. Efter det ringde jag mina föräldrar och mormor och morfar.

Vi fick tomat soppa till lunch på Gunilla idag. Efter lunchen gick jag och en vän ut på stan och kollade runt lite. Jag köpte frimärken och postade tre vykort till er där hemma. Därefter gick vi mot stadens fyr och satte oss i solen och njöt. Jag passade på att interjuva en kille till våran podd i samhällskunskapen. Det ligger en park precis bredvid fyren så där av tog vi en lite promenad bland de skuggiga träden. Sedan gick vi in mot stadens centrum. Vi har varit i Plymouth sedan i onsdags och det har inte varit så mycket folk ute men idag var det en massa folk och saker som hände i den lite mysigare delen av staden. Efter några timmar gick vi tillbaka till Gunilla.

Detta var en njutsam dag, en perfekt sista dag i Plymouth. Plymouth var en mysig och fin stad men det ska bli kul att åka ut och segla nu. Ikväll ska jag och några vänner ut och äta middag i solen nere i staden.

Vera Ringnér Nas2124