Ett första dopp

Hej alla flitiga blogg läsare och även hej till alla er som kanske för första gången tittar in här.

Jag tillhör bästa brabord vakten och jobbade idag mellan 8-12 på morgonen. Vår vakt hade de sista timmarna av sjöbenet innan vi la till i Kap Verde. Det var varmt, svettigt men chill, svettet kom ifrån värmen, inte flitigt arbete. MEN SÅKLART ARBETAR VI FLITIGT! (kaptenen läser våra bloggar...)

Vi kom fram vid 10-tiden och det första vi gjorde i vår vakt efter att lagt till i hamn var att skynda oss till stranden som låg ungefär 1,5 km bort. Efter att varit till sjöss i 7 dygn och varit omringade av vatten medans solen stekte ville man bara plumsa i men det fick vi inte... Man ville bara trotsa allt och hoppa i, det är inte lätt att vara tonåring här för att här funkar inte revolt eftersom man då riskerar landgångsförbud, fett segt.

Stranden var det bästa som hänt på länge och det blev ett första dopp för många på resan. Vit strand med turkost vatten var precis vad vi önskade oss och sen blev det tillbacks till båten för lunch, snabb dusch och ombyte till tvångs tröjan (ÖSG-pikén). Detta för att vi redan första dagen fick besök på båten av ca 50 kap verdiska elever som var runt 17-årsåldern.

Det bjöds på kladdkaka, saft och musik underhållning ifrån några grymt skillade classmates *Host Host* FABIAN OCH KARIN H och såklart var det även allsång på Håkan Hellström. Efter det var det utgång igen för frivakterna dvs. brabord och medelmåttskepps som fylldes med mera bad och pizza vid stranden. Att bara ta det lugnt och steka på stranden behövde vi. Tyvärr blev de flesta solbrända men var det värt det? Alla dagar i veckan kan jag säga er (även fast det svider i låren när jag sätter mig..)

Desutom fÂr man inte glömma och säga att bästa härliga Anne-Li anlände till båten WIHOO som vi längtar!

Jeanna Francke ArÈvalo (Babord)