Flugornas herre...

Detta är INTE en recension av en bok.

Här ska vi vara non-stop i sex dagar på seglasten från Lübeck till Portsmouth, fyra dagar avklarade. Livet på båten brukar ofta vara frid och fröjd förutom några enstaka men frekventa stopp i toaletterna. Just nu har vi ett, enligt mig, massivare problem. När man sitter i stora mässen, elevernas fristad, så finns det inkräktare. De är väldigt irriterande och finns det en så finns det flera. Nej nu snackar jag inte om befälen, det är inte de som flyger runt och biter folk. Jag vet inte hur många gånger jag har helt oväntat daskat till någon på armen eller någon annan kroppsdel bara för att jag sett en fluga. Inte för att jag någonsin träffat dem, men det är alltid värt ett försök. Just nu som jag sitter och skriver detta har ett litet flygfä satt sig på mitt ben, dåligt val.

Personligt utrymme är väldigt behövligt, men jag vet inte om flugorna fick memot.

/Olivia J, Midskepp