Fullspäckad dag

Idag var det ingen vanlig dag inte, därför idag har vi besökt ett kulturhus, ett kafferosteri, spenderade några timmar på stranden och saga hejdå till några av våra härliga befäl som idag lämnade oss efter två månader mönstrade ombord med oss elever och andra befäl tillsammans på Gunilla.

Dagen började inte som vanligt, backisarna (en av dem var jag) blev purrade tidigare för att duka fram frukosten till alla mönstrade klockan 06.30, där efter var det ingen uppställning utan redan klockan 07.00 samlades vi på kajen för att bege oss till bussen som först tog oss till kulturhuset. Under tiden vi var på kulturhuset fick vi en guidad tur där de visade oss runt bland tavlor och konst. Sedan var det dags att hoppa in i bussen för att åka mot kafferosteriet, även där fick vi en guidad tur om hur de rostar kaffe och fick sedan smaka, många passade på att köpa med sig några påsar med kaffebönor eller redan färdigmald kaffe. Tiden slog Lunchdags och vi tog och åt våra matlådor som backisarna hade fixat åt oss dagen innan. Bussen rullade mot stranden och där spenderade vi ytligare två timmar innan vi begav oss ”hem” till vår kära Gunilla igen.

Vissa av oss hade frivakt efter, jag spenderade min frivakt tillsammans med ett par härliga vänner. Vi letade upp en restaurang och där åt vi både en god middag och efterätt. Eftersom vår hunger var extrem var det de godaste vi hade ätit på ett rätt bra tag. Tiden flög iväg och det var dags att bege sig hem igen men innan de sprang vi snabbt in i affären och köpte oss lite gott. Ja, ni skall ju veta vilka sockermonster vi har förvandlats till.

Nu är det inte lång tid kvar tills ni äntligen får träffa oss och då vi äntligen får komma hem till det vi saknar mest av allt: nära och kära och såklart våra älskade sängar. Inte nog med det skall det flesta reseuppgifter vara inlämnade den närmaste veckan och det skall även börja städas inför avmönstring, vilket betyder att vi har fullt upp.

Kram på er hemma i Kalla Sverige

Varma hälsningar, Matilda