Hälsning från Portsmouth

Hur är vädret? Regn och rusk? Jaha, Vi har det inte bättre i Portsmouth heller...

Men jaja så hemskt har vi det inte för idag har vi varit på en mycket underhållande utflyckt, Historical Dockyard. För ni som inte vet vad Historical dockyard är så ska jag berätta det, det är ett stort område med massa utställningar om marin historia. Du kan tillexempel besöka HMS Victory som är över 200 år gammal och mycket imponerande.

Efter vi hade spenderat hela förmiddagen på Historical dockyard så var det några som ville lyxa till det den sista kvällen så ungefär 17 elever (och jag) gick på resturang. För att göra det ännu festligare så kan jag också berätta att det var Jaime Olivers resturang. Det var väldigt flott och lite för dyrt. Men det var ju sista dagen. Och såklart för att fördärva min redan läskiga ekonomiska situation så blev jag indragen i grupptrycket att beställa tre rätters.

När vi var mätta och belåtna så begav vi oss hemmåt där vi blev dystert välkomna av vakten som inte fick gå med. Sen så väntade en natt av spänning där vi förberedde oss för den tuffa endagsseglatsen över till Frankrike.

Elmer, Brabords Vakt.