Hej på er där hemma!

Idag har babord haft sin vaktdag och därmed har misskepps och styrbord haft frivakt. De flesta inklusive mig valde att åka till Taghazout idag, vilket är en lite mer turistigare by än Agadir.

Vi valde att ta en buss dit och det gick smidigt men det var mycket varmt. Väl framme i Taghazout gick vi längs den fina havsutsikten tills vi kom ut en super mysig restaurang där vi satte oss och åt lunch. Därefter strosade vi runt en stund bland de blåvita husen, som gav en känsla av en Grekisk by.

Sedan var det dags för att ta tag i skolarbetet och vi började leta upp människor i byn för att sedan få till några bra intervjuer, vilket jag också tycker vi fick. Och det var skönt för jag märkte en stor skillnad på hur människorna i byn bemötte oss i jämförelse med i Agadir. Jag antar att de är så mycket mer vana vid turister i Taghazout och därmed är mycket mer förstående till oss och trevliga.

Efter en varm dag i byn delade vi upp oss och tog en taxi tillbaka till båten, vägen hem var jätte cool och liknade en berg-o-dalbana. En mycket mysig dag och det var kul att få se en annan sida av Marocko innan vi lämnar för vårt första sjöben snart.

Kram Ebba Bergqvist