Hej Sverige!

Idag har vi i midskepps haft frivakt, därför bestämde vi att tillsammans med babord skulle åka till en marknad en bit härifrån.

På marknaden hade de allt från koriander och clementiner till Michael Kors väskor och arabiska tofflor. Vissa shoppade loss och köpte väskor och skor samtidigt som andra nöjde sig med apelsiner och jordgubbar. Vi klappade bland annat kameleonter och prutade ner priserna väldigt mycket. Tillbaka på båten väntade vi på att en buss skulle hämta oss och köra oss till samma skola vi var på igår, EMAA Business School för att gå på något som vi förväntade oss vara något i stil med en BBQ med DJ men det visade sig vara en ”fest” med marockansk folkmusik och kycklingpizza. Det blev mycket dans till både marockansk och svensk musik. Vi satte på låtar som ”Kom igen Lena” och ”Gäris”, något som de verkade tycka om. Det blev en lång kväll och alla gick därifrån trötta och svettiga.

Hoppas ni har det bra där hemma!

//Hanna