Klostret i Saint malo

I morse var stressigare än vanligt, vi gick upp vid 7 och på den tiden skulle vi vakna, äta frukost, packa och sen dra upp på uppställning klockan 8 för vi skulle på utflykt till ett kloster ungefär en timme bort.

Klostret var rätt mäktigt för på dagen så sitter det ihop med fastlandet men mot kvällen och på natten är det en ö. När man går in i klostret så är det först en gata som påminner väldigt mycket om Harry potter med massa butiker och smala sten vägar sen fick vi gå runt i klostret med en liten apparat som var som en digital guide så det var gött att man kunde gå runt i sin egen takt. Jag tyckte att det var lite för turistigt och väldigt mycket folk så man fick liksom tränga sig förbi vart man än gick men det var ändå väldigt fräckt att vara där. Efteråt åkte vi till en by som hette Cancale där gick på en gata vid stranden som man kunde käka musslor och crêpes vilket var väldigt gott. Sen åkte vi tillbaka till båten. På kvällen gick jag och några kompisar till stranden och spela volleyboll, solade och badade. Det var rätt kallt i vattnet och solen gick i moln när vi skulle sola men det var härligt ändå. Till middag åt vi på ett pizza ställe som va svin gott och hade gratis vatten vilket inte är så vanligt här. Nu är jag väldigt trött och det ska bli riktigt gött att gå och lägga sig.