Mallorkinsk brännmanet till attack

Hej allesammans!

Dagen som gått har varit en väldigt rolig och bra dag. Den började med att vi struntade i att äta frukost för att få sova fram till det att det var uppställning uppe på däck. Efter uppställningen gick vi och la oss igen och sov fram till 10, då vi hade bestämt att vi skulle gå ut och äta frukost. Vi var några ifrån midskepps och styrbord som glatt vandrade iväg från Gunilla längs den långa kajen med målet att komma till en affär för att sedan ta oss vidare mot havet. När vi hade gjort vårt besök i affären tog vi oss till en busshållplats och tog den första bussen som kom. Efter cirka 15-20 minuter kom vi till slutstationen där vi gick av. Vi gick mot havet och hittade ett väldigt fint ställe som vi bestämde oss att sitta på. Vi skar upp vår melon och bröt brödet och njöt av utsikten och maten. Efter att vi suttit och ätit under en väldigt lång stund bestämde vi oss för att bada. Vattnet i Palma var varmt och skönt och väldigt klart. Under tiden vi var i och badade var det en brännmanet som tyckte att det var lämpligt att göra Lovisas stackars överarm till offer. Alla blev väldigt rädda och vi simmade så snabbt man kan simma hundsim i panik. Allt gick bra och redan på kvällen var armen mindre röd och blåsorna hade försvunnit.

Efter att vi hade badat packade vi ihop våra grejer och åkte tillbaka till Gunilla för att äta middag. Efter middagen satte sig de flesta och pluggade eftersom att vi har vår första inlämning imorgon. När vi var klara med det kom vi på att vi ville bunkra inför sjöbenet. När vi kom på det var det bara en timme kvar innan vi var tvungna att vara ombord igen. Så vi gick det snabbaste vi kunde till affären, köpte det vi ville ha och gick sedan tillbaka. Som tur var kom vi i tid.

Imorgon åker vi ut på vårt näst sista seglingsben. Det känns lite tråkigt eftersom att det betyder att det inte är så mycket kvar av resan. Jag är dock väldigt taggad på Gibraltar så det ska bli väldigt roligt. Jag tror att dom flesta av oss hoppas på att det inte ska gunga så mycket eftersom att sjösjuka är väldigt jobbigt. Jag har dock bara känt av sjösjukan en gång under resan, det var när vi var på väg mot Palma och vi i midskepps var tvungna att städa.

De flesta av oss ombord mår bra, dock är det några som är sjuka. Det är ju dock inte så konstigt när man lever så många på ett sådant litet område. Jag hoppas att ni har det bra hemma i Sverige och att ni saknar oss en massa.