Ny besättning ombord

I morse mötte vi vår nya besättning. Karin tog över båsrollen och Martin åkte hem. Vi fick även en ny överstyrman, Hans, som är från Holland och som skall försöka lära sig svenska så fort som möjligt ombord. Jag skall gå vakt med honom så det blir spännande.

Kapten Anders dotter, Saga, mönstrade på med och hon skall segla med oss till Portsmouth. Det blir hennes första segling till havs och hon är lite nervös. Endast 8 år gammal så de är modigt av henne.

Vill tacka Lill-Britt så mycket för den fantastiskt goa maten. Idag fick en ny kock, Kalle. Han har redan talat om att alla lunchar blir vegetariska och att risgrynsgröt äter man bara till jul. Så det blir lite förändringar på matvanorna för oss.

Hela båten håller även på att bli förkylda, folk går runt och hostar och många har ont i halsen. Jag börjar också känna av att något är på gång, så hoppas att det släpper fort så att vi är redo för ett segelben till.

Tyvärr fick en elev flyga hem idag pga. av långvarig sjukdom. Ta hand om dig och hoppas att du blir bättre snart <3.

Mvh Simon Fredrin Styrbord 29/5.