Rostknackning, kakor och skolbesök

Vi hade turen att det var ett skolbesök inplanerat runt 15-tiden så vi slapp resterande timmars arbete, riktigt gött.

Dagen började som vanligt med uppställning klockan 08:00 och det var dags för oss i babord att ha vakt. Medan de andra låg på stranden och stekte, fettade vi massor uppe i riggen och knackade rost på däck, slitsamt men tyvärr nödvändigt. Med en ac som slutat fungera och stekande sol kan ni själva gissa resultatet efter några timmars arbete.

Skolbesöket var en upplevelse! Eleverna gav oss en guidad rundtur i skolan, det var en mycket annorlunda skolmiljö till skillnad från våra lokaler på Öckerö. Tex så låg trapphusen utomhus och korridorerna som var långa och kala hade inga fönster.

De bjöd även på uppträdande med sång och musik och sedan ett långbord fyllt med kakor och andra sötsaker. Det var nog inte bara jag som blev nöjd över att se ett bord uppradat med kakor, sötsuget bland oss elever är överlag ganska stort haha.

Med mätta magar var det äntligen dags för den årliga fotbollsmatchen. Tyvärr blev det en förlust, men trots det var det en rolig match att spela. Efter matchen lirade vi lite volleyboll innan det var dags att dra tillbaka mot båten där middag väntade.

Imorgon blir det hajk för babord och halva midskepps, ser fram emot två dagar med spännande och lärorika äventyr.

Med ryggsäcken packad inför morgondagen och snart dags för nattvakt säger jag hejdå och godnatt för denna gången. Ha det gött så länge!

Linn