Sevilla, den fina staden med lite marockansk kultur

En liten arabisk stad i Spanien.

Idag purrades vi vi som vanligt 07:00 och åt frukost en kvart senare. Som vanligt åt jag gröt med mjölk, socker, kanel och honung.

Förste kocken Kalle gör alltid bäst mat och den speciella ingridienten är såklart kärlek. Sedan hade vi uppställning där vi slår glas, hissar flaggorna och pratar om hur dagen ser ut. Det blev en fin dag. Efter en busstur på två timmar så var vi äntligen framme i den vackra spanska staden Sevilla.

Ett steg ur bussen och jag känner redan hur annorlunda miljön är till skillnad från hamnstaden Cadiz. Inlandsvärmen och fuktigheten märker man direkt av. Det kungliga palatset, Alcazar, var den första turistattraktionen som vi besökte. Min favoritserie, Game of Thrones, spelades faktiskt in där under den sjätte och sjunde säsongen. Den sista attraktionen var katedralen vilket är den tredje största i världen.

Om jag bara kunde beskriva hur mycket guld, silver och diamanter det fanns. Vart jag än gick såg jag bling. Vi fick även se Cristopher Colombus kista där 150 gram av hans nedre del av kroppen låg. Katedralen var till och med en av de högsta byggnaderna i staden så utsikten över Sevilla var underbar. Sedan fick vi två timmar rast där vi kunde utforska stan. Gatorna var trånga men färgglada, så som man ser på bilder från internet. "Tapas" såg jag överallt på barskyltarna så jag och mina vänner testade det.

Precis när vi satte oss så började det regna. Sen spöregnade det. Efter det så ösde det ner som om ett hav hade fallit från rymden. Aldrig någonsin har jag varit med om det där vädret. När en stund hade gått så hade regnet gått vidare och allting var lugnt. Det gick knappt att gå tillbaka utan att blöta ner skorna eftersom det var vatten över de hela gatorna. Klassen möttes upp och vi bussade hem till Gunilla. Men dagens höjdare var fläskarren gjord av Kalle.

Mir Woshman