Sjösjuka spöken?

Idag har vi varit trötta och sjösjuka. Vi är på väg till Miami men vi åker åt fel håll… något med vinden hade det att göra med sa Anders (kapten) på uppställningen.

Än så läge har vi kört på maskin men idag ska vi falla mot viden, sätta råseglen och segla åt rätt håll mot Miami. Vi räknar nu ner dagarna tills vi kommer hem och det är 10 dagar kvar idag. På vakten har vi börjat med slutstädningen. Vi städar varje utrymme på båten och har kommit en bit nu. Idag var det förpiken som skulle renas. Det är längst fram på båten där det gungar som mest och en efter en blev vi alla sjösjuka. De i vakten som aldrig drabbas fick sig ett litet smakprov på sjösjukan. På fikat serverades det glass vilket räddade hela dagen. Man märker att det strax är dags för hemfärd när kapten börjar prata om avslutningsmiddag på båtrådet.

Innan nattvakten var det filmmaraton och vi såg två skräckfilmer och två komedier. Vilket ledde till en mycket läskig upplevelse som utkik. På natten helt själv i mörkret har man ingen koll på vart tankarna vandrar. Speciellt inte efter att elever påstått att de sett ett spöke uppe på backen. Själv tror jag inte på spöken men uppe på backen som utkik klockan tre på natten vet man aldrig…. spökar det på Gunilla?

Elsa B