Skepp ohoj!

Vi är inne på vår allra sista dag till sjöss på denna båt. Imorgon bitti kommer vi fram till Miami där vi under tre dagar ska göra Gunilla skinande ren.

Det känns lite konstigt att vi snart kommer hem igen, och att vi aldrig kommer tillbaka till Gunilla. En allmän känsla ombord är ändå att vi är nöjda med detta och redo att komma hem och göra oss klara för student!

Styrbord har 4-8 vakten och vi fick i morse njuta av en otroligt fin soluppgång. Himlen var ljusrosa och ljusblå med fluffiga vita moln på. Molnen har dock tagit lite väl mycket plats dessa dagar, vi har inte fått några soliga sista seglingsdagar utan vi har istället blivit förberedda för Sverige med regn och blåst. Efter vakten hängde jag i stora mässen med några ifrån min vakt. Vi spelade kort och pratade medan Babord städade runt omkring oss. De slutstädade och inventerade golvluckor här i elevinredningen, och det finns en del sådana. Varje dag detta ben har vi slutstädat de olika förråd och utrymmen som finns för att hinna med all slutstädning som ska göras innan vi åker hem.

Trots all städning som den sista veckan består av njuter vi alla av vår sista tid ombord. See you soon Sweden!

Julianna Westerberg, Styrbord