Skolbesök på Gunilla

Idag var det en händelserik dag. Den började med att jag och min vakt (midskepps), gick upp klockan 8 för att förbereda för att lägga till i Palma. Vi tog upp ankaret och åkte mot Palma för att lägga till.

Vi fick en ganska dålig plats, på en stor betong kaj en bra bit från centrum. Det var en ganska hård tilläggning idag, då vi hade kraftig sidvind. Vilket gjorde så vi gled väldigt snabbt emot kajen, och åkte in den med en duns. Det blåste så mycket så hela båten lutade mot kajen när vi låg förtöjda.

Efter lunch (vilket var bakpotatis) så kom en svensk skola som ligger här i Malaga på besök. Det var ett ganska kort besök på typ 2 timmar, där vi visade upp båten och guidade runt dem. Det var lite kul att umgås med lite nya svenskar, och snacka om hur dem har det här på Mallorca. Förutom att vi visade runt dem på båten, så visade vi också lite bilder från de tidigare hamnarna där vi hade varit. Och vi gjorde lite reklam för Öckerö också. Efter som eleverna som kom hit var 1-2 år yngre än oss.

Nästa år så ska de välja gymnasium och då flyttar de flesta hem för att gå på ett gymnasium. Den svenska skolan åkte vid typ 3-4 tiden, och efter dem hade åkt så hade vi i midskepp fri vakt. Fast jag stannade kvar på båten tills middagen, vilket var hamburgare med porfritt, vilket var väldigt gott om jag får säga det själv. Efter middagen så drog jag och ett gäng killar in till ett köpcentrum i närheten av kajen där Gunilla ligger. I köpcentret ligger en väldigt stor mataffär som vi gick in i. Mataffären var som en Ica Maxi blandat med elgiganten och Ullared. En affär som hade alltmöjligt som finns. Efter vi hade varit på mataffären så gick vi hem igen. Och det var denna dag då.

Nils Eklund