Snart är vi hemma

Nästa sjöben slutar i Agadir, Maroko som är vår slutdestenation. Därifrån kommer vi att flyga hem. Idag är det exakt 2 veckor kvar tills vi är hemma.

Idag är det onsdagen den 30 november och vi möttes av regn och mörka moln på uppställning. Lite senare blev det regnuppehåll men med många oroväckande moln. Mycket blåsig och kyligt ute. Cirka 12 grader celcius och spanjorena själva har sagt att det är vinter här nu.

Vi pojkar gick själva idag till en pojkskola inne i Gibraltar. Det var intressant att se hur deras skolsystem fungerade. Skolan var väldigt gammal och det ekade över allt men de sa att de skulle få en ny skola inom de närmsta åren. Attityden mellan pojkarna var väldigt hård vilket vi snabbt blev förvånade över.

Mitt vaktlag Midskepps och Babord hade frivakt idag. Så de flesta gick och lade sig efter uppställningen och sovde till fikat. Det är väldigt skönt att kunna sova ut ibland.

Eftersom vi killar var iväg på utflykt fick de 7 tjejer från babord vara på vakt. De andra fick göra vad de ville. Så idag utfördes det knappt något underhållsarbete utan de fick engna sig till att vara fartygsvakter och vara i byssan. När vi killar kom tillbaka blev vi serverade jättegod köttfärslimpa med kokt potatis och en fantastisk sås.

Snart lämnar vi Gibraltar, eller La Linea som vi faktiskt ligger förtöjda i. Så många har varit på supermarket och bunkrat upp inför kommande sjöben. Jag ser jättemycket fram emot sista benet och hoppas på bra vindar för segling.

Vi ligger i en moderna hamn som har ett bra Wi-Fi som sträcker sig över hela hamnen. Så på kvällarna sitter vi uppe på poopdäck och passar på att använda så mycket internet som möjligt innan avresa igen.

Just nu håller vi också på att ordna en hej då ceremoni då det tyvärr är en till som flyger hem i natt. Detta på grund av att han tappat bort sitt pass.

Nästa sjöben slutar i Agadir, Maroko som är vår slutdestenation. Därifrån kommer vi att flyga hem. Idag är det exakt 2 veckor kvar tills vi är hemma så det är inte långt kvar.

Ha det så bra där hemma så ses vi snart.

Med vänliga hälsningar,

Simon Fredrin