Spänning ombord

Idag hade vi våran ankomst till Madeira tidigt på förmiddagen.

Direkt efter vi lagt till vid den långa,långa kajen intill ett annat skolfartyg från Nederländerna var det dags för ett Covid-19 test för att se så att ingen allt förmodan skulle kunna ha lyckats få corona på någon av dem andra ställena vi varit på. Vi är dock lite oroliga att samtliga här ombord som går runt och hostar till och från och är lite snuviga ska vara smittade.

Vi väntar nu med spänningen på topp att få tillbaka våra provsvar och hoppas innerligt att dem ska vara negativa så vi kan få gå i land imorgon och slippa sitta isolerade ombord. För att fördriva tiden under eftermiddagen har vi haft olika tävlingar mot alla vakter i bland annat att sträcka tross och kvajla snabbast. Det slutade med att midskepps tog hem segern.

Det var allt jag hade att berätta om denna dag så nu säger jag tack och hej leverpastej.

Ebba Hulth