Superbackisarna strikes igen

Jag vaknade idag av att klockan ringde klockan 07:53, det var två minuter kvar till morgonuppställningen och jag gnuggade i mina nyvakna ögon för att få bort lite känsla av sömn.

Nu var klockan 07:54 och jag insåg att jag behövde klä på mig och springa upp på vakt, tur nog så är det 27 grader här så det behövs inte så många lager. Jag hann upp i tid med mot min förväntan var det fortfarande mörkt ute, det förenklade inte mitt problem med att fortfarande vara trött, så efter vaktuppställningen så gick jag in till svalen och vaskade mig själv i ansiktet så jag äntligen kunde uppfatta saker.

Väl inne i byssan började dagen lugnt, frukosten var inplockad och borden torkade. Istället så fick vi städa lite i byssan, vilket inte var så roligt... I alla fall så gick det ganska snabbt och som vanligt när man är backis i hamn så får man två timmar ledigt någon gång under dagen för att kompensera de två extra timmar man får jobba under och efter middagen.

Jag spenderade min två timmar (9-11) genom att sova ut lite extra, men jag hann också med att lyssna färdigt på podden om statskuppen i Chile 1973 som jag börjat lyssna på kvällen innan.

Senare i byssan så var det fullt ös, jag fick direkt uppgiften att börja göra bullar inför måndag då vi ska träffa borgmästaren och få besök av massa elever, efter mycket om och men så lyckades jag blanda ihop smeten och jag lyckades till och med blanda den, men i väntan på jäsning så var det dags att duka fram för lunch.

Tiden gick och efter kikärtsoppan så skulle jag steka pannkakor för tre fikat, jag tror att det landade någonstans på 300 pannkakor som jag stekte, fyfan vad det var varmt, det ska ni veta! Inte lång tid efter det så gjorde jag tillsammans med de andra två superbackisarna bröd, pastapesto, mer bullar, sallad m.m.

Efter middagen så städade vi på cirka en kvart och sen var det duschdags och träningstid för min del, och nu säger jag god natt

Hade gött haj!

Arvid Gyllensten, babords vakt