Tidsresa till den mäktiga stenhögen

Idag tog vi en tripp tillbaka 5000 år i tiden. Det började med den lyckogivande tanken av att utflykten skulle innebära 1,5 h utav härlig sömn på en buss, vilket fick dagens största utmaning att ta sig upp ut ur kojen mycket lättare (det här är nog det bästa med utflykter…).

Efter den härliga tuppluren så kom vi fram till det som alla hade väntat på…. (trumvirvel)… en stenhög! Nej men jag måste ändå säga att tanken av att stenarna på Stonehenge blivit dit tagna av oklar anledning från Wales är lite intressant men kanske inte värd en sådan stor turistattraktion. Detta gjorde att min Stonehenge visit slutade med en kaffe och en kaka.

Efter detta så åkte vi till ett enligt mig lite bättre ställe, nämligen en liten by som heter Salisbury. Detta namn kanske ni känner igen då det var här agenten blev förgiftad för några månader sedan. I denna fantastiska mysiga lilla stad så fick vi oss ett typiskt Afternoon Tea med en scone vilket var väldigt gott. Avslutet på dagen blev en middag på en indisk restaurang och sen mysigt häng på Gunilla.

Det var allt som hände i mitt liv just idag. När jag skriver det känns det som att det är hur ointressant och tråkigt som helst, vilket det kanske också är, men om man sätter det i perspektiv till en vanlig skola så inser man hur bortskämd man är. Livet här på Gunilla blir liksom så skevt, efter två månader blir det som andra skulle se som ett stort äventyr till vardag. De var nog allt jag hade att säga så nästa gång ni hör från mig så står jag på svenskt land!

// Samuel