Tjo bloggen!

Idag hade jag min första frivakt på Kap Verde vilket var kul. En kapverdiansk skolklass kom och besökte oss på Gunnis så alla skulle vara på plats vid 14:45.

Innan dess hade vi legat några goa timmar på stranden och degat, vi hade också hunnit in till stan för att ta ut pengar.

När skolklassen var på plats visade vi dem runt och gav dem en redigt go kladdkaka, det tyckte de var gött! Sen sjung vi håkanlåtar och de sjöng kapverdianska sånger, mm härligt! Efter det så frågade några av eleverna om vi ville gå på en statstur dagen efter, när vi hade varit på deras skola.

Vi gick sedan återigen in mot staden för att leta upp något att äta, det slutade med att vi hittade deras nationalrätt som jag tyckte smakade nice. Jag sitter nu på Gunnis igen för att skriva denna blogg innan jag drar till min koj och slaggar.

Hade gött i Sverige, puss haj

Arvid