Utflykt och ghostbusters

Idag var inte en vanlig dag. Bara 35 minuter efter uppställningen 07.55 åkte vi iväg med buss till en plats som heter Montserrat. Där fick vi vandra i vackra
berg med en otrolig utsikt och sol. Det var kallare än väntat där uppe och det var bara i lä som solen faktiskt värmde, men var man bara bra klädd så blev man varm när man rörde på sig.

Vi började med att åka upp en bit på berget med en lift. Sedan var det vårt ansvar att i grupper ta oss ner till bussen igen, genom olika vandringsleder. Vi i min grupp valde att först gå högre upp för att kolla på utsikten och för att få gå längre, vi hade nämligen fyra timmar på oss och kände att vi lika gärna kunde ta vara på dem. Jag gick inte mer än 50 meter i uppförsbacke innan jag ångrade mig. Jag försökte lätt få de jag gick med att ändra sig, men de var fast bestämda. Det var lika bra det. Trots att det var jobbigt och att min kompis Malte lurade bort oss på påhittade ”genvägar” som slutade i omvägar så fick jag en härlig promenad och utflykt.
Bussen tillbaka åkte runt tre på eftermiddagen och vi var framme runt fem i Tarragona igen. Efter endast 30 sekunder på Gunilla, redo för en härlig dusch, fick jag reda på att jag behövdes på däck direkt. Det var midskepps tur att ha vakt idag och ända undantaget till att vi inte hade behövt ha det än var att vi hade varit på utflykt. Jag bytte om till bättre kläder och gick upp för att vara fartygsvakt. Jag gick av min fartygsvakt 18.30, igen längtade jag efter den där duschen bara för att mötas av nästa uppdrag. Resten av min vakt hade redan börjat städa och behövde hjälp. Först fick jag höra att jag skulle städa toaletterna men till min lycka fick jag en dammsugare på ryggen istället. Ja, jag skojar inte. PÅ RYGGEN. Jag kunde inte hålla mig för skratt och humöret flög upp på topp. När man använder våra dammsugare här på Gunilla ser man ut som en ghostbuster. Man har till och med en sladd med startknapp i handen. Det var inte mycket mer kvar av städningen och vi var klara redan 19.00.
Därefter har jag skrivit på min blogg, men i en fortsatt längtan efter den där duschen tänker jag nu avsluta denna blogg.

Malva