Vi hamnade på kloster

Jag vaknade upp tidigt på morgonen av att folk bankade på dörren då jag var lite sen till frukost som alltid, jag tog på mig kläder och gick upp.

Frukosten var lika tråkig som vanligt med torra mackor med ost och gurka. Det var utflyktsdag och alla skulle vara redo för att gå 8:15. Vi alla elever inklusive befälen, Olle, Astrid och Tore började traska mot bussen som stod ett par hundra meter bort. Vi åkte i ca 1 timme och kom till slut fram till en stor bussparkering där vi fick gå av och börja bege oss emot ett kloster som planerat. Klostret låg 45 min bort gångväg och vi gick och tog lite fina bilder och tjötade skit med varandra. När vi väl var framme så samlades vi alla och räknade ihop oss. Vi gick sedan in och gick upp nästan till toppen där man fick en liten telefon som guidade en. Efter vi kollat igenom en stund så bestämde vi oss för att gå ner och besöka en liten stad som befann sig nedan, vi gick in på ett fik där vi tog en panini var och den var faktiskt inte lika bra som vi trodde utan den var rätt så överprisad. Klockan tickade och vi var tvungna att bege oss tillbaka till bussen som åkte klockan 2, vi kom fram till en ny liten stad efter ca 20 min i bussen och där tog vi varsin crêpe med nutella och en glass. Sedan var det hemfärd och vi kom tillbaka runt 18 tiden och då var det middag och sedan lade jag mig i min koj och somnade som en stock till lugn musik i airpodsen.

Hugo segersäll, styrbord