Vilken dag!

God morgon hytten, hoppas ni sovit gott. Ska jag tända? Jag tänder...

Det är frukost om en liten stund och uppställning klockan åtta som vanligt. En taxibåt kommer klockan 08,15 så var klara till dess. Juste det är varmt ute och det är stekfrukost, hejdå!

Idag hade vi bestämt att vi skulle åka till en liten ö som låg ungefär en halvtimmas båtresa utanför Belize. När alla var färdig fixade och uppställningen klar åkte vi med taxibåten in mot Belize och väl där gick vi mot bolaget som sålde dagsturerna till den lilla ön. Vi köpte biljetter och strax efter nio körde vi iväg i den fullastade båten. Vi kom fram och ön överträffade alla förväntningar jag haft tidigare. Husen var alla färgglada och det var något med stämningen som fick oss alla att bli glada och taggade på att se vad vårt outforskade ställe hade att erbjuda.

Till en början var vi många som satt på en restaurang där vissa av borden låg i vattnet och allt såg idylliskt ut. Under den visiten togs ett stort antal bilder som ni där hemma säkert kommer få ta del av snart. Sedan gick vi till stranden där vi badade, solade och badade igen. Vi åt god mat och lokalbefolkningen var jätte trevliga. En dag jag inte kommer att glömma i första taget helt enkelt.

Ta hand om er där hemma så ska vi försöka att njuta lite här också (det är ju så svårt när man har 30 grader och sol ;).