Redo för tjänstgöring!

Efter en halvdag till att göra oss hemmastadda var det dags för livet på Gunilla på riktigt. Men hur är egentligen de första dagarna som elev på Gunilla och hur lär man 44 virriga tonårigar att segla ett skepp???

När jag vaknade imorse var jag nog fortfarande inte riktigt vid medvetande. Efter vår karantän hade jag helt glömt att det fanns timmar innan klockan 12. Jag stegade upp ur min koj medan sorlet från stora mässen blockerar mina tankar. Dagen till ära serveras i alla fall en av mina favoriter, härlig o hederlig havregrynsgröt. Följande timmar flög förbi. Bland annat knopar, rundtur i byssan och maskinrumsgenomgång med vår kära Marko stod på dagens meny. Eller egentligen stod det vegetarisk pasta på menyn, något som var välbehövligt efter intensivt fokus.

Jag skriver nu detta med stor förväntan, både på resan och på min första landgång i Lissabon. Vi hoppas på sol, fina gator och godare kaffe. Men nu måste jag kila, det finns ju en hel värld att utforska.

Adam Boman, Elev på Öckerö Seglande Gymnasieskola