Alla kakor är inte goda

Det är nog tur att jag väntade med att skriva min blogg tills nu, när jag har hunnit lugna ner mig en smula. För några timmar sedan var läget ett helt annat, och allt på grund av fallerande teknik!

Jag kanske ska ta det från början. Allt började nämligen i går eftermiddag, med beskedet om att vi faktiskt kommer att lägga till i Cherbourg på vår segling söderut. Det var naturligtvis ett välkommet besked men plötsligt fick jag ju väldigt bråttom att kontakta museum och boka buss. Eftersom mina lektioner inte slutade förrän strax efter åtta, och jag dessutom fått flera elevbloggar som skulle publiceras, blev klockan ganska mycket, innan alla mail var ivägskickade. Nåja, när det väl var gjort kan man ju inte göra så mycket mer än att vänta… tänkte jag.

Vad jag däremot inte tänkte, var att jag skulle vakna upp till en dag som helt och hållet styrts av Murphys lag! Att inte kunna komma in på sin mail en dag som denna, då bokningar och museibesök skulle bekräftas var absolut inte optimalt! Och att sedan försöka få hjälp av mailadministratörerna på Öckerö, utan att kunna kontakta dem via vare sig mail eller telefon var inte heller det lättaste!

Utöver detta hade jag ju mina lektioner att tänka på och ytterligare bloggar att publicera. På en hemsida som dessutom behöver laddas om stup i kvarten! Det är vid sådana här tillfällen som det är lätt att prata om hur mycket bättre allt var förr!

KiKi Åstrand

utbildningsledare