Äntligen fast mark under fötterna igen…

Och denna fasta mark har jag då inte varit sen att nöta! Först behövde jag nämligen gå till turistinformationen, för att fixa lite kartor över Barcelona, och därefter kontrollgick jag sträckan till närmaste tunnelbanestation.

När det var avklarat, gällde det att ta sig till sjöbefälskolan, för att bestämma tid för morgondagens besök, och sen var det dags för en snabbfika, innan det bar iväg på joggingtur tillsammans med båsen.

Kaffedoppet idag fick bli den sista av de små konfektliknande sötsakerna, som jag hade med mig från Malaga. Det var faktiskt ganska skönt att de var slut, även om just dagens köttbullestora mandelkaka, rullad i pinjenötter, var ganska okej. De två tidigare varianterna var inte ens värda att kallas bakverk, eftersom de troligen aldrig bakats. Nej det rörde sig nog snarare om ”rå” mandelmassa, inlindad i marsipan och överdragen med kristyr… Ni hör ju själva. Inte ens en gottegris som jag, kan få ner så mycket socker på en gång! De var helt enkelt hemska! Förhoppningsvis kommer det att finnas bättre undersökningsmaterial här i krokarna!

I morgon bär det iväg på utflykt till ett marinbiologiskt institut, tillsammans med natureleverna. Det kommer att bli både kul och lärorikt… och vem vet, kanske hittar man något att doppa på vägen!

KiKi Åstrand

utbildningsledare