Avslutning och städning

I söndags hade vi avslutningsmiddag ombord.

Vi låg till ankars och hade Miami skyline som snygg dekor i bakgrunden. Det är fantastiskt hur alla förvandlas från vaktlivet i sele, märkliga smutsfläckar och allmänt osnygga vaktkläder till att bli superfina på bara en liten stund. Vi hade en fantastisk kväll med mycket skratt och roliga tillbakablickar från hela resan.

Just nu är alla elever upptagna med stora ”städdagen”, alla vinklar och vrår ska skina och det gnids med allt från tandborstar, trasor till andra städattiraljer. Moroten för dagen är att när städningen är över kan de som har frivakt gå iland och strosa runt i Miami.

För mig är det slutjobb som gäller och förberedelser för nästa gäng som ska mönstra på. Men jag skulle vilja tacka alla elever som gjort denna resa till något fantastiskt! För att de har bjudit på sig själva, jobbat hårt och varit så himla bra hela tiden. När man är Dosa ombord kommer man väldigt nära eleverna så det känns mycket sorgligt att vinka av dem imorgon. Som jag sagt tidigare, är jag ju lagd åt det lite gråtigare hållet så Fort Lauderdale lär översvämmas när vi skiljs åt. Det är inte samma tjejer och killar som lämnade Göteborg i december, ni kommer att märka stor skillnad då de vuxit på alla sätt. Lova att ni tar hand om dom när de kommer hem, krama dom extra mycket. Köp allt godis de önskat sig, laga all mat de drömt om. Det är de värda!

Tusen tack SA1619 för en underbar resa!

Vi har haft det bra!

Anne-Li Olsén, töntigt ledsen utbildningsledare