En så’n fantastisk kväll

Just nu sitter jag på däck och betraktar fullmånen över det stora hangarfartyget, på andra sidan floden. Till vänster har jag ”Uddevallabron”, eller åtminstone dess amerikanska like, byggd av Skanska fast i större skala. Och till höger, på huvuddäck, lär sjöfarts-Hugo ut Lindyhop till de riktigt danslystna!

Faktum är att vi njutit av en tämligen lugn dag i solskenet, även om även om det svetsats och slipats och donats runt om… Det enda avbrottet i allt detta underhållsarbete var när vi fick fika-gäster från akvariet vid tretiden. Först blev de guidade runt båten av dagens fartygsvakter och därefter bjöds det på kaffe och kanelbulle i stora mässen. Det var verkligen jättekul att höra, och försöka besvara, de amerikanska ungdomarnas alla frågor. Dessutom njöt jag förstås av våra egna elevers goda engelska och många kloka svar. Jag kan med andra ord inte vara annat än supernöjd med hela dagen!

KiKi Åstrand
utbildningsledare