Finska covers och POPcorn

Håkan Hellström i all ära men här ombord har vi två befäl av ganska högt rang som vägrar höra ens ett låtintro.

Själv är jag inget superfan (försvann alla mina bloggläsare nu??) men låttexterna fastnar och man behöver inte oroa sig för att vara den som sjunger sämst, vilket ju har sin charm. I går kväll var det åter dags för fredagsmys och denna gång hade jag laddat upp med ett musikquiz. Eftersom det fanns risk för att de ”två befälen av högre rang” skulle dyka upp fanns inte ”Håkan” med över huvud taget. På borden stod ”POP”corn, tortillachips och en ljuvlig tomatsalsa, väl ackompanjerat av Lé aqua- de sydsluttning. Spänningen är olidlig!

Första kategorin var Eurovision 2016, vem minns ens vinnarlåten tänkte jag. Jag tänkte fel! Eleverna knäcker Ukraina, Ryssland och en liten bit av Polen. Vi tuffar vidare till nästa kategori som är ”Klassiska filmtitlar och huvudkaraktärerna”, det här är ju kunskap på hög nivå och något man måste kunna i livet. De smackar in Rocky, Pretty woman, Dirty Dancing, Body Guard och Top Gun, jag blir stolt! En av resterande kategorier är ”Finska covers”. Roligt! Alla låtar, oavsett dur eller moll, blir liksom lite mer rustika på finska ;)

Vi rundar av med ett hejdundrades städkalas och vi som kan kryper sedan till kojs medan de som har några timmar kvar på vakten gör sig redo. Tack alla fina befäl som tog över Gunnis så att vi kunde mysa tillsammans en stund!

Vi har det bra!

Anne-Li Olsén, utbildningsledare