Från matsalsgolv till racerbana

Efter de inledande dagarnas lugna vatten, har det nu börjat blåsa tillräckligt, för att vi äntligen ska kunna segla.

Till allas glädje blåser det dessutom från rätt håll, vilket gör det hela både ”slätare” och lite varmare. Vindstyrkan har under dagen legat runt 10-12 meter per sekund och våghöjden har väl varit någon meter eller två, rätt behagligt med andra ord.

För att ytterligare spä på känslan av välbehag serverades det idag kanelbullar till trefikat, vilket naturligtvis blev ett välkommet avbrott i studierna av engelska, samhällskunskap, biologi och kemi. För sjöfartseleverna har det i stället för teori blivit ett par timmars extra arbetsvakt. Det är då de lite mer avancerade uppgifterna plockas fram, sådana som vår bås bara vågar anförtro de allra mest intresserade!

Dessvärre har vi inte riktigt lyckats få bukt med vårt internetproblem, varför ni troligen får vänta lite till på bilderna från Malaga. Jag försöker varje dag att lägga in dem (så att de ska kunna nås via hemsidan) men nedladdningen bryts tyvärr alltid innan allt är klart. Men jag lovar att de kommer så snart det går och till dess får ni hålla till godo med fotona från instagram, även om dessa också kommer iväg lite sporadiskt.

KiKi Åstrand

utbildningsledare