Godis

Jag kan ha nämnt i tidigare bloggar att SA1720 är lite lätt galna i godis. Men jag vet inte om ni riktigt förstår hur långt en del är villiga att sträcka sig.

Under dagens lektioner har läget gått från lite sug efter socker till ren desperation. De som i början på resan hade karaktär nog att inte köpa med något godis hemifrån, har helt glömt bort varför de plockade fram den där karaktären alls. Eleverna sitter med drömmande blickar och säger med längtan i rösten, salta katten, bilar, choklad, lakritsal, djungelvrål samt mängder av andra godissorter de saknar. Då finns det alltid någon liten luring som ligger och ruvar på just någon annan vill ha! Detta är underhållning på hög nivå. Stora mässen förvandlas till en auktionskammare och någon ropar till av lycka när affären gåt i lås. Någon har salt godis som byts mot choklad, en annan har chips men är sugen på sött. Ja, ni förstår hur det här sötsuget påverkar oss här ombord. Godis ingår inte i min kosthållning så jag kan glatt titta på och le åt hela spektaklet.

Glädjande nog har godisbehovet inte påverkat lektionerna utan mer blivit som ett bränsle att med ny energi ta tag i studierna!

Vi har det bra!

Anne-Li Olsén, utbildningsledare