Gunilla Open Stage

England tycks vara på strålande humör för det är andra dagen i rad med solsken på uppställningen.

De kanske har vunnit någon viktig cricketmatch eller så. Det passade dessutom väldigt bra eftersom de elever som inte var på vandring igår skulle till Isle of Wight idag istället. Det visade sig dock att dagens bedrifter skulle bjuda på större variationer i vädret än gårdagens vandringsexpeditioner. Framåt lunch började det blåsa upp och några tråkiga regnmoln tittade fram. Däcken som stoppats ner mellan Gunilla och pontonen fick verkligen börja visa vad de går för och det såg dystert ut över vandringsön några kilometer bort.

Allt eftersom tiden gick tilltog blåsten även om regnet till största del höll sig i schack. Då hård blåst inte tillhör min favoritkategori av väder höll jag mig själv mest inomhus hela dagen. Man skulle kunna säga att jag inte gjorde något under dagen, men som alla vet så gör man massa saker när man inte gör något; det är bara lite svårt att sätta fingret på det där betydelsefulla. Men oavsett tickade klockan oavbrutet framåt och efter middagen var det dags för ännu en kväll i musikens och uppträdandenas tecken, Gunilla Open Stage. De som ville fick framföra det de ville och kvällen bjöds på skönsång, sång framförd av dosen, improteater och sagoläsning. På det hela taget var det en hellyckad tillställning.

En skön avslutning på ett skönt hamnbesök i Portsmouth. Imorgon bär det iväg över kanalen mot Cherbourg, om vindarna vill.

Over and out…

Johan