Hejdå Horta

Nu har vi gett oss iväg från Horta. Våra sista dagar på Azorerna var lika härliga som de första dagarna var. Många av de som inte bestigit Pico gjorde det, de som inte varit ute på minibussutflykt gjorde det och de som inte besökt valfångstmuseet och gjort sin strandobservation gjorde det. Dessutom fick vi en väldigt fin sista kväll i en solig park med kubbspel och marshmallows grillning.

Vi kom iväg lite senare från Horta än vi brukar, i vanliga fall har vi gått mellan nio och tio på morgonen men idag kom vi iväg vid halv tolv. De extra timmarna berodde dels på att vi skulle bunkra och dels på att en av båtarna utanför oss skulle bunkra. Den extra tiden användes av många av eleverna till att bunkra upp godisförrådet.

Imorgon har vi ett fullt schema. Dels ska vi sätta igång med lektioner och dels så ska vi ha stormöte och båtråd. Nu när sommarlovet börjar närma sig för er där hemma så är vi laddade för att färdigställa skolarbeten här ombord så vi också kan vara ute i solen och njuta av solen och seglingen så mycket som möjligt.

En annan fördel med att vara ute på däck är att man kan se mer av djurlivet. Idag har vi sett både val och en sköldpadda.

Kort sagt ytterligare några fina dagar med NaSj1720

Lisa Rundberg