I rörelse

Nu har vi lättat ankar och är på väg från vår kära vik Torbay med land så där retligt nära. Vart vi är på väg spekulerar vi om här ombord. Det får vindarna och vädret avgöra. Just nu regnar det på däck och vi rör oss i sjön. Vi har fullt upp med att hålla i oss.

Vid det här laget är vi dock bara glada att vara på väg, blött väder eller inte. Med undantag av vårt utbrytningsförsök i fredags då vi fick vända tillbaka, har vi legat ankrade fem dygn. Nu vil vill komma iväg, oavsett destination.

Det har varit en vecka med fokus på studierna. Många lektioner har inneburit att det har blivit mycket gjort och uppgifterna i studieplanen har bockats av. Det har också varit en vecka med födelsedagsbarn som har firats. Nätterna har varit vaktfria och på kvällarna vi har kunnat träffas allihop i mässen. Igår blev det kladdkaka och spelkväll.

Som ni hör har vi det bra ombord. Som de göteborgare vi är, har vi börjat skratta åt situationen. Och vitsa: blir det Lissabon eller Lissagone eller kanske Missabon? Ni hör. Det är dags att styra upp den här resan och sätta fokus framåt.

Allt väl ombord!

Brita Malmcrona