Kallt

Vi fryser! Jag förstår att det är kallare hemma och att vi inte ska klaga men det går liksom inte att låta bli.

Tänk så här: Sol, värme, ännu mer sol, bad, varma vindar, sol, bad, solkräm och värme. Är ni med? Så har vi haft det sen vi lämnade Ft Lauderdale i mitten av februari. Varmast var det i Mexiko då vi ibland önskade lite, lite kyla. Man ska vara försiktig med vad man önskar brukar det heta och nog tusan fick vi kyla. AC:n funkar som aldrig förr, vindarna blåser, om än åt fel håll, och temperaturen har sjunkit till 25 strecket, vi huttrar! I stora mässen sitter vi insvepta i alla kläder vi har och försöker med lätt stela fingrar skriva lite på våra uppgifter. I kojen sover vi med lika mycket kläder, täcke och jag är så lycklig över min tjocka filt. Karibien levererar INTE! På däck har eleverna lika mycket kläder på sig som under europaresan, de som kommer från vakt tycker till och med att det är varmare ute än inne. Aldrig är man nöjd! Vi slåss om lårarna på läsidan när vi går ut för att värma oss lite i solen.

Aldrig förr har väderleksrapporten lästs så frekvent som nu. Några pratade till och med om att hitta ett solarium i New Orleans för att inte komma hem bleka efter två månader i Karibien. Andra kör som vanligt med brun utan tvål för att slippa frysa extra mycket efter en varm och härlig dusch.

Ikväll ska vi dock värma oss med fredagsmys i form av film, nybakad kaka och popcorn. Då samlas vi alla i stora mässen under ett par timmar och i värmen från tv:n, varandra och ett gott humör ska vi nog hålla oss varma!

Vi har det bra!

Anne-Li Olsén, utbildningsledare