Knäckebröd och konsten att hålla i sig

Idag har varit en sådan där dag när varje liten förflyttning kräver en plan. Det ligger verkligen något i talesättet ”en hand för dig och en för båten".

Idag är tredje seglingsdagen med Gunilla som kränger från sida till sida och vågor som sköljer över däck. Vi vinglar omkring, tar sikte på något som sitter fast och tar oss till slut dit vi skulle. Det är tröttsamt och det är nog flera som förbannade sitt gymnasieval just idag. Eller så kan man ju vända på det och göra det mesta av vattnet som spolar in över däck och plaska runt lite. Få några härliga skratt från de som tittar på. Sedan kan man ju också njuta av att Gunilla seglar snabbt och det är vackert med alla segel satta.

På eftermiddagen hade vi resans första möten. Det är befälsmöte, stormöte, elevmöten och till sist ett båtråd. Och så konstaterade vi att det var bra stämning ombord och man saknade knäckebröd.

Allt väl ombord!

Brita Malmcrona