Måndag igen

Vi ligger fortfarande till ankars och förväntas lämna vår lek- och busplats i eftermiddag.

Vi har badat, grillat, sett film på segel under stjärnklar himmel och egentligen bara roat oss. Men idag är det måndag och dags att ta tag i studierna igen.

Vi har kommit till del 3 i vår dokumentär om Kuba och är ni det minsta intresserade av landet och varför det ser ut som det gör idag är Cuba libre- från Columbus till Castro verkligen att rekommendera. Den finns lättillgängligt på Netflix för er som har tillgång till den filmstreams-tjänsten. Vi lär oss mycket bra och vi börjar tillsammans lägga ett spännande pussel om Kuba.

Även idag har vi turen att ha ett födelsedagsbarn ombord vilket genererade morotskaka. Det har bakats sötfika på löpande band sen vi mönstrade på och då får man önska fika samt dagens middag. Vid 15.20, när en av dagens lektioner tog slut tömdes stora mässen snabbt på elever som glatt köade utanför byssan för sin bit morotskaka.

I skrivande stund har vi lämnat vår trygga ankarplats och vi lämnar lek- och bus bakom oss för stunden. Mot Kuba helt enkelt och ankomst på torsdag.

Vi har det bra!

Anne-Li Olsén, utbildningsledare