När solen kom tillbaka

Det är märkligt hur allas humör förändras med vädret.

Sen vi lämnade New Orleans har alla i princip varit rätt under isen. Kalla vindar, regn och grå himmel tog fram alla kläder vi hade packat samt en lite dämpad stämning.

Eftersom jag hade utlovat sol idag var det tur för mig att vädergudarna var med mig. Redan tidigt på morgonen var det varmare och de få stjärnor som dröjde sig kvar lyste klart på himlen. Äntligen! Som på en given signal fylldes Backen av sollängtande elever och de gick ett sus genom den bikini- och badbyxklädda skaran varje gång Gunnis gjorde en störtdykning och kallt vatten stänkte som en dusch över alla. Men det har varit sol och humöret har varit på topp!

Studierna då? Undrar ni där hemma. De går som på räls, alla är med och koncentrationen är på topp… Näpp, nu ljög jag en aning. Efter dagar av kyla, regn och blåst är det svårt att hindra en skock skenande elever från att snabbt lämna Stora Mässen för en liten stund av sol och värme. Jag blir kvar med ett fåtal tappra själar som inte vill ut på däck. Vi får helt enkelt ta nya tag imorgon och hoppas att koncentrationen återvänder och med den nya krafter till studierna!

Vi har det bra!

Anne-Li Olsén, utbildningsledare