Nu vänder vi blad

Efter alla bloggar om undantagstillstånd, åkommor och annat olycksbådande ombord tänker jag citera en av våra ”stora filosofer” och meddela att nu vänder vi blad. Vi tar nya tag och är starkare än någonsin.

Stort och smått ombord blir gigantiskt i den lilla värld vi lever i. Men nu har vi bloggat tillräckligt om magsjukan och alla elever och befäl var samlade igår på vårt stormöte vilket kändes fantastiskt. Lektionerna rullade på och vi fick gjort en hel del studier och tid till prat och skratt. Som ni kanske redan vet hade vi en ”vattensvacka” då vårt dricksvatten fick ett stänk av salt under gårdagen men det är fixat nu. Vi vände blad även där så att säga. Är alla kriser över nu? Nej, hur skulle det se ut om allt funkade felfritt? Kylarna har valt att strejka och frysen ville inte vara sämre så även den gick in i läge noll. Men det finns en reservplan för allt så var inte oroliga, detta har hänt förr, vi löste det då och kommer att lösa det igen. Det positiva är att den strejkande frysen genererade det största glasspartyt ”ever” då alla som ville kunde äta glass till de storknade.

Just nu ligger vi och guppar i väntan på lots, en hel dag tidigare än beräknat just för att snabbt som tusan ta tag i strejkande kyl och frys. Belize City hägrar och eleverna håller som bäst på att göra upp planer för hamnstoppet. Vi fyller i blanketter och garanterar för kung och fosterland att vi inte har något att förtulla. En ny dag med nya helt unika möjligheter!

Vi har det bra!

Anne-Li Olsén, utbildningsledare