På vift

Ni som läst min första blogg har koll på all min oro inför påmönstringen i måndags. Eleverna kom och de är kvar! Så mycket tålamod, så mycket ork det bor i dessa personer.

Trots allt som inte är på plats har eleverna haft ett fantastiskt humör. Visst når vi botten ibland, det blir jobbigt och svårt att tro att det kommer bli bra. Men det går framåt och snart lämnar vi Öckerö.

Igår blåste det kallt, regnade och allt var grått, men SA2023 kämpade på. Jag ville hitta på något kul, ta dem från båten ett tag och låtsas som att allt är som vanligt. Efter ett par samtal hade jag en fin lokal med möjlighet att se film, så det har vi gjort idag. Vi lämnade T/S Gunilla för ett par timmar och bara hade det gott. Ingen stor grej men vi fick lite tid med lugn och ro.

Jag brukar alltid avsluta mina bloggar med: Vi har det bra! Just nu känns det lite väl hurtigt och kanske inte helt trovärdigt. Så till jag åter kan skriva min vanliga avslutning vill jag ändå att ni ska veta att vi har det okej!

Anne-Li Olsén, utbildningsledare