Sista sjöbenet

Det har varit ett hamnstopp fyllt av härliga möten!

Idag klockan 900 var det dags att släppa förtöjningarna för att påbörja det sista sjöbenet för den här resan. För eleverna i SA1417 är det sista sjöbenet som elever. Beth stod på American Victory och vinkade hejdå till oss när vi sakta lämnade Tampa bakom oss.

Det var en stilla dag och solen strålade. Framåt dagen satte vi segel och seglade ut ur Tampa Bay sent på eftermiddagen.

Festkommittén hade möte för att planera inför morgondagens påskfirande ombord, men för övrigt lunkade sjövakterna på i makligt tempo. Förberedelse för inför avmönstring har påbörjats. Igår slutstädades riggförrådet och idag bockades en del andra slutstädningsuppdrag av på listan.

I morgon är det lektioner och förutom hamnutvärdering så ska fokus ligga på att göra klart de uppgifter som ska lämnas in innan vi åker hem.

Jag avslutade kvällen i kajutan med att spela canasta. Ser framåt en revanschomgång i morgon!

Fair winds!

Katarina Lindgren