Slutet

Jag har skrivit om tiden i en tidigare blogg, men det är så märkligt att det tycks finnas en helt egen klocka ombord.

Timmar kan ibland kännas som en evighet och en vecka kan swisha förbi som ingenting.

Nu är vi framme vid slutet på resan och det känns på ett sätt som det var igår vi mönstrade på. Men ser man tillbaka på allt vi gjort blir resan plötslig lång och vår första hamn, Havanna, ligger väldigt långt bak i tiden. Idag slutstädas det ombord och det dyker upp en elev lite överallt då det till och med ska bli rent under durken. Imorgon åker vi hem igen, till våren, mösspåtagningsfest, bal och utspring. Eleverna har så mycket kul att se fram emot när vi väl är hemma. Det går inte riktigt att sammanfatta resan på ett bra sätt då jag bara kommer slänga mig med rader av superlativ. Men jag tänker att ni föräldrar där hemma har så mycket att vara stolta över när det kommer till SA1619, de är verkligen fantastiska!

Vi har gjort så mycket kul tillsammans, varit så galet trötta tillsammans och vi har också varit ledsna tillsammans. Vilken bra resa det blev tack vare goa, fina och underbara elever!

Föräldrar, vänner, nära och kära! Lova att ni tar hand om gänget när de kommer hem, ge dem allt det där de skrivit hem om i sina meterlånga önskelistor. Krama dem, låt dem få sovmorgon, vila och ta det lugnt. Ge dem er kärlek helt enkelt, SA1619 är nämligen bäst!

Vi har haft världens bästa resa!

Anne-Li Olsén, utbildningsledare