Slutet närmar sig

Man vet att det inte är många dagar kvar när avslutningsmiddag står på schemat. Jag och festkommittén har haft flera dejter för att få till en trevlig kväll. Det blev en kanonkväll på många vis. God mat, trevliga inslag och härlig stämning.

Vi hade middagen till sjöss och alla fick ledigt i hela tre timmar för att umgås och ha det bra. Gunilla bar låg och drev runt… Nej, så klart inte! Alla befäl som varit med från start var med och de andra skötte skutan. Vi hade haft omröstning i olika kategorier under dagen och de olika nomineringarna lästes upp under middagen. Vi hade olika, hemliga uppdrag som vi skulle utföra så gott vi kunde och det fanns en ”confession box”. Timmarna bara sprang iväg eftersom vi skrattade och åt om vartannat.

Snart är vi hemma igen men innan vi lämnar Gunnis för denna gång ska vi städa, packa och ta oss igenom alla säkerhetskontroller på Miami flygplats. Eleverna ska dessutom få lite frivakt för att upptäcka Fort Lauderdale. Så det finns lite tid för er där hemma att uppfylla alla önskelistor som jag vet att många har skrivit. Gissar att det står svenskt smågodis högt upp på många av dessa listor!

Vi har det bra!

Anne-Li Olsén, utbildningsledare